„Bajki” Ignacego Krasickiego w klasie VI a
Uczniowie, do zabawy, rusz!
Nauka przez zabawę jest niezwykle efektywna. W związku z tym na lekcjach polskiego nauczyciel wykorzystał metodę dramy. To działanie, które pozwala przekazywać treści kształcenia w powiązaniu z przeżyciem i doświadczeniem. Polega na improwizacji, skłania uczestników do wchodzenia w role.
Wykorzystując te technikę, uczniowie klasy VI a przedstawili wybrane „Bajki”.
Pojawił się i ojciec, i syn – obaj niezadowoleni. W następnej odsłonie zastanawiać się można było nad zachowaniem poważnej, spokojnej Rzeki i zuchwałego Potoku. W kolejnej scence współczuć należało Zajączkowi, opuszczonemu przez „serdecznych przyjaciół”.
Taka forma lekcji uatrakcyjnia proces nauczania i uczenia się. Dostarcza przeżyć, ułatwia zapamiętywanie przekazywanych treści.