Zadaniem przedszkola jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka. Nie wszystkie dzieci jednak rozwijają się w jednakowym tempie, dlatego bardzo ważne jest, aby już od najmłodszych lat zapewniać dzieciom pomoc w przezwyciężeniu trudności w opanowaniu określonych umiejętności i w przyswojeniu danej wiedzy, a także wzmacniać ich poczucie własnej wartości oraz motywację do dalszego działania.
W tym celu prowadzona jest terapia pedagogiczna obejmująca specjalistyczne działania, dzięki którym możliwe jest zapewnienie pomocy dzieciom ujawniającym m.in:
- zaburzenia percepcji wzrokowej,
- zaburzenia percepcji słuchowej,
- opóźnienia i zakłócenia rozwoju ruchowego,
- zaburzenia procesów emocjonalno-motywacyjnych,
- zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- zaburzenia orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni.
Podczas pracy z dzieckiem stosujemy metody wspierające i stymulujące naturalny rozwój dziecka oraz angażujące wiele zmysłów: słuch, wzrok, dotyk. Są to m.in. metody:
- elementy Metody Dobrego Startu wg M.Bogdanowicz,
- muzykoterapia,
- bajkoterapia,
- wybrane techniki relaksacyjne,
- ćwiczenia grafomotoryczne M.Bogdanowicz,
- „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk-Kolczyńskiej,
- elementy Metody Ruchu Rozwijającego W.Sherborne,
- elementy metody M.Frostig i D. Horne,
- metoda malowania dziesięcioma palcami,
- techniki parateatralne,
- gry i zabawy ogólnorozwojowe,
- elementy metody Pedagogiki Zabawy.
Zajęcia terapii pedagogicznej prowadzone są indywidualnie z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię o potrzebie wczesnego wspomagania. Zajęcia trwają 30 minut.
Nauczyciel prowadzący: Paulina Kania