Terapia pedagogiczna

Zadaniem przedszkola jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka. Nie wszystkie dzieci jednak rozwijają się w jednakowym tempie, dlatego bardzo ważne jest, aby już od najmłodszych lat zapewniać dzieciom pomoc w przezwyciężeniu trudności w opanowaniu określonych umiejętności i w przyswojeniu danej wiedzy, a także wzmacniać ich poczucie własnej wartości oraz motywację do dalszego działania.

W tym celu prowadzona jest terapia pedagogiczna obejmująca specjalistyczne działania, dzięki którym możliwe jest zapewnienie pomocy dzieciom ujawniającym m.in:

  • zaburzenia percepcji wzrokowej,
  • zaburzenia percepcji słuchowej,
  • opóźnienia i zakłócenia rozwoju ruchowego,
  • zaburzenia procesów emocjonalno-motywacyjnych,
  • zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • zaburzenia orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni.
Podczas pracy z dzieckiem stosujemy metody wspierające i stymulujące naturalny rozwój dziecka oraz angażujące wiele zmysłów: słuch, wzrok, dotyk. Są to m.in. metody:
  • elementy Metody Dobrego Startu wg M.Bogdanowicz,
  • muzykoterapia,
  • bajkoterapia,
  • wybrane techniki relaksacyjne,
  • ćwiczenia grafomotoryczne M.Bogdanowicz,
  • „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  • elementy Metody Ruchu Rozwijającego W.Sherborne,
  • elementy metody M.Frostig i D. Horne,
  • metoda malowania dziesięcioma palcami,
  • techniki parateatralne,
  • gry i zabawy ogólnorozwojowe,
  • elementy metody Pedagogiki Zabawy.

Zajęcia terapii pedagogicznej prowadzone są indywidualnie z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię o potrzebie wczesnego wspomagania. Zajęcia trwają 30 minut.

Nauczyciel prowadzący: Paulina Kania

Back To Top
Skip to content