Przedszkole – Grupa 3

W kwietniu rozmawialiśmy o zwierzątkach, które można spotkać na wsi. Poznaliśmy ich nazwy, wygląd, zastanawialiśmy się jakie produkty dzięki nim otrzymujemy. Uczyliśmy się o nich piosenki, wykonaliśmy kilka prac plastycznych, ale i stworzyliśmy własną, małą zagrodę dla naszych plastikowych i gumowych zwierzątek.

Koniec miesiąca minął nam na poznawaniu kosmosu. Dowiedzieliśmy się jakie planety wchodzą w skład Układu Słonecznego, wykonaliśmy własny kosmos w słoiku oraz prace plastyczne „Rakieta”, „Ziemia” i „Kosmita”. Wybraliśmy się do sali światła by poobserwować w ciemności gwiazdy, zagrać w różne gry na magicznym dywanie i wykąpać się w basenie z kulkami. 

W lutym rozmawialiśmy o muzyce, zastanawialiśmy się czym jest dźwięk i za pomocą czego można go uzyskać… Poznaliśmy różne instrumenty muzyczne, nauczyliśmy się kilku piosenek, graliśmy na bum bum rurkach, a nawet w naszej sali stworzyliśmy własną filharmonię.

Ostatnio na zewnątrz pojawiło się sporo śniegu, więc zastanawialiśmy się jak w takich warunkach radzą sobie zwierzęta. Szukaliśmy odpowiedzi na nurtujące nas pytania – gdzie leśne zwierzęta szukają pożywienia? czy ktoś im zimą pomaga? jak rozpoznać po tropach, kto odwiedził paśnik? W trakcie zajęć poznaliśmy zawód leśniczego, dowiedzieliśmy się czym jest ambona, paśnik czy lizawka. Odkryliśmy także, że niektóre gatunki ptaków zimują w Polsce, niektóre wylatują do ciepłych krajów, ale są także takie, które przylatują do nas na czas zimy. Tak spodobały nam się kolorowe gile, sikorki i jemiołuszki, że postanowiliśmy zrobić dla nich przysmaki z ziarenek – mamy nadzieję, że dzięki nim, będziemy częściej mogli obserwować odwiedziny ptaszków. 

Znowu eksperymentujemy… Tym razem wzięliśmy „pod lupę” powietrze. Zastanawialiśmy się gdzie je można znaleźć, jak wygląda i jak pachnie. Odkryliśmy, że jest w pustej butelce, że jak go nie ma, nie pali się ogień, a także, że to powietrze wprawione w ruch nazywamy wiatrem. Na koniec zajęć wykonaliśmy ćwiczenie oddechowe – próbowaliśmy za pomocą dmuchania utrzymać jak najdłużej kolorowe piórka w powietrzu. Nie było to łatwe zadanie, ale za to sprawiło nam wiele radości. 

Wraz z Nowym Rokiem wróciliśmy do zajęć z kubeczkami- tym razem wykorzystaliśmy również matę do kodowania. Układaliśmy na niej sekwencje symbolizujące stałość następstwa dnia i nocy oraz pór roku. Zadaniem dzieci było również rozpoznanie błędu w ciągu kubeczków czy uzupełnienie go odpowiednim kolorem kubka. 

Kolejne dni grudnia mijały bardzo szybko i nim się obejrzeliśmy już nadeszły święta. Na szczęście zdążyliśmy ubrać naszą przedszkolną choinkę, porozmawialiśmy o przygotowaniach do świąt w naszych domach, wzięliśmy udział w Jasełkach przygotowanych przez grupę Sówek, a także wspólnie z pozostałymi grupami kolędowaliśmy podczas uroczystej Wigilii. Oczywiście poświęciliśmy także trochę cennego czasu na zimowe eksperymenty i świąteczne prace plastyczne.  

Ostatnio pogłębialiśmy swoją wiedzę na temat prehistorii – poznaliśmy różne dinozaury, odkryliśmy czym zajmuje się paleontolog, a także wykonaliśmy szkielety dinozaurów z chrupek. Dowiedzieliśmy się także jak powstał węgiel, gdzie można go znaleźć i jak wykorzystać w codziennym życiu. Oglądając zdjęcia kopalni dowiedzieliśmy się dlaczego praca górnika jest taka trudna i niebezpieczna. 

Początek grudnia kojarzy się wszystkim z wizytą Mikołaja, my także niecierpliwie czekaliśmy na jego przyjście. W wolnych chwilach przygotowywaliśmy ozdoby na Kiermasz Bożonarodzeniowy. Wzięliśmy także udział w warsztatach kreatywnych podczas których ozdabialiśmy gipsowe figurki. 

W związku z obchodami Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami wzięliśmy udział w akcji #zawszerazemnigdyosobno. W czasie zajęć poznaliśmy różne rodzaje niepełnosprawności, dowiedzieliśmy się z jakimi trudnościami borykają się osoby niewidome, niesłyszące lub niepełnosprawne ruchowo. Wykonaliśmy także kilka doświadczeń, które uzmysłowiły nam jak trudne jest wykonanie najprostszych czynności bez użycia wzroku, słuchu lub z ograniczonymi możliwościami ruchowymi. Podsumowaniem naszej pracy było stworzenie pracy plastycznej „Serce na dłoni”.

KUBECZKOWA MATEMATYKA- zajęcie wprowadzające Liski w świat „kodowania na dywanie” z wykorzystaniem plastikowych, kolorowych kubeczków. Zajęcia odbyły się 28 listopada jako zajęcia otwarte dla rodziców. Dzieci 4 i 5 letnie utrwalały nazwy i kolejność pór roku, kojarzyły je z kolorami . Następnie układały wg wzoru i z pamięci sekwencje 4 kubeczków, układały przestrzenne wieże wg przestrzennego wzoru oraz schematu na kartce. Na zajęciach nie zabrakło także ruchu z elementami kodowania. Dzieci doskonale sobie poradziły z wszystkimi zadaniami, wykazały się spostrzegawczością i umiejętnościami manualnymi, a także chęcią współpracy z kolegami i koleżankami.

W końcu nadszedł ten długo wyczekiwany dzień i w naszym ogródku pojawił się pierwszy śnieg. Od razu wskoczyliśmy w ciepłe ubrania, czapki i rękawiczki i wyruszyliśmy na podwórko. Niestety nie udało nam się jeszcze ulepić bałwana, ale jesteśmy pewni, że będzie na to jeszcze niejedna okazja:)

Dzięki udziałowi w świątecznej sesji zdjęciowej poznaliśmy kulisy pracy fotografa, a także wcieliliśmy się w role modeli i modelek. Efekty naszej pracy wkrótce… Czekamy z niecierpliwością 🙂

Ostatnio pogoda nie dopisuje, więc postanowiliśmy poznać kilka ciekawostek o pogodzie, deszczu i wodzie. Dowiedzieliśmy się m.in. jak powstaje deszcz, czym zajmuje się meteorolog, a także jakie są konsekwencje niedostosowania ubioru do aktualnej pogody. Przeprowadziliśmy także eksperymenty z wodą, olejem, mlekiem i… naszymi zabawkami 🙂

Pierwszy trening z trenerami z Klubu Sportowego „Bystra” już za nami… Było bardzo aktywnie i wesoło, już nie możemy doczekać się kolejnych zajęć!

Początek listopada  przyniósł nam dwa bardzo ważne tematy – rozmawialiśmy o naszych rodzinach oraz o naszej ojczyźnie – Polsce. Z dużym zaangażowaniem przygotowywaliśmy się do uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości.

Zrobiło się u nas bajkowo, bowiem odwiedzili nas uczniowie klasy 3 b wraz z Panią Kingą Kowalską oraz Panem Dyrektorem, by przeczytać nam bajkę o Pinokiu.

Końcem października dowiedzieliśmy się jak powstają różne produkty. Zastanawialiśmy się skąd się bierze mleko, jajka i wełna. Poznaliśmy etapy produkcji papieru, ubrań i cukru. Wykonaliśmy pracę plastyczną z wykorzystaniem cukru „Słodkie lizaki”.

Poznajemy leśne zwierzęta i ich jesienne zwyczaje…

W związku z udziałem w akcji charytatywnej „Podaj łapę” grupę lisków odwiedziła koordynator akcji w przedszkolu – pani Katarzyna Kołodziej-Kwaśny. Pani Kasia opowiedziała dzieciom czym jest schronisko i dlaczego warto brać udział w akcjach wspierających jego działalność. Przedszkolaki  obejrzały film edukacyjny, miały okazję by opowiedzieć o swoich domowych ulubieńcach, a także pięknie pokolorowały podobizny naszych czworonożnych przyjaciół. Cieszymy się z odwiedzin Pani Kasi i wierzymy, że nasz czynny udział w takich przedsięwzięciach przyczyni się do kształtowania u dzieci wrażliwości i empatii oraz humanitarnej postawy wobec zwierząt.

Jesień zagościła u nas już na dobre, więc poznajemy  jesienne warzywa i owoce za pomocą zmysłu dotyku ✋🤚

Poznajemy zasady ruchu drogowego…

oraz kolejną porę roku. Zastanawiamy się, po czym możemy poznać, że nadeszła jesień,  zabieramy dary jesieni, a także korzystamy  z pięknej, słonecznej pogody i spacerujemy!

Pierwsze dni września już za nami… Liski poświęciły ten czas przede wszystkim na poznawanie siebie nawzajem, ale i odkrywanie zupełnie nowego przedszkola. W czasie zajęć rozmawialiśmy o przedszkolu, o pomieszczeniach w których będziemy spędzać czas, a także o zasadach, których należy pilnie przestrzegać.  Wykorzystaliśmy także piękną, wrześniową pogodę, z radością bawiąc się na placu zabaw 😃

 

 

Back To Top