Zajęcia programowania z Klockami Lego
W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie klas trzecich biorą udział w zajęciach dodatkowych z programowania.
Zajęcia z programowania z Klockami Lego Education WeDo 2.0.
W marcu uczniowie klas trzecich zostali wprowadzeni w tematykę robotyki z wykorzystaniem klocków Lego Education We Do.2.0. Według instrukcji budowali turbiny wiatrowe wprowadzając je w ruch. Podczas realizacji zadania głównego – programowania obiektu (wprowadzenia turbiny w ruch) uczniowie skupili szczególną uwagę na dwa istotne aspekty dotyczące prezentacji – zmienność kierunku wiatru oraz jego (siły) natężenia. Kolejnym wyzwaniem był Milo the Science Rover czyli łazik rowerowy. Jego ruch uczniowie programowali w oparciu o matę do kodowania.
Prowadząca zajęcia Beata Jakubiec
Poniżej krótka relacja z zajęć:
Uczniowie z dużym zaangażowaniem pracują w oparciu o tematykę i program roczny w którym zawarte są treści dotyczące kształtowania i rozwijania umiejętności w zakresie kodowania i programowania. W I semestrze roku szkolnego uczniowie pracowali na macie edukacyjnej z kolorowymi kubeczkami i kafelkami. Ćwiczenia miały na celu rozwijanie zainteresowań związanych z łamigłówkami, ćwiczeniami ruchowymi, zabawami matematycznymi, czy grami planszowymi.Dzieci układały historyjki obrazkowe oraz kody do samodzielnie zaprojektowanych rysunków.
Na kolejnych zajęciach uczniowie programowali Robota Doc układając sekwencję ruchów zgodnie z treścią słuchanych opowiadań nauczyciela. Podczas zajęć uczniowie mieli również okazję tworzyć swoje opowiadania oraz realizować do nich ścieżki – sekwencje ruchów tak, aby wprowadzić robota w ruch i doprowadzić bohatera do wyznaczonego celu.
Uczniowie zapoznali się również z narzędziami wirtualnej maty kodowania pracując na komputerach i realizując zadania sekwencyjne ruchów/kodów do tematów takich jak „Drzewko szczęścia”, „Kalendarz/miesiące”.
Klasy trzecie pod koniec semestru zostały wprowadzone w obsługę tableta i aplikację Scratch Junior umożliwiającą tworzenie własnych ruchowych historyjek. Do chwili obecnej samodzielnie pracują nad animacjami obrazkowymi w tym programie którego wyzwaniem jest temat „Cztery pory roku” .
W I semestrze roku szkolnego do zajęć wprowadzono również Klocki Lego Education Bricq za pomocą których uczniowie w małych zespołach realizowali wyzwania konstrukcyjne m.in. „Piramidę żywienia i aktywności fizycznej” oraz „Zimowe kurorty sportowe”.
Uczniowie ambitnie podeszli do podejmowania różnorodnych aktywności realizując wszystkie podane zadania. Przechodząc przez kolejne aktywności w naturalny sposób uczniowie poznają tajniki, którymi rządzi się świat programowania.
Prowadząca zajęcia Beata Jakubiec
Poniżej krótka relacja foto z przeprowadzonych zajęć: