SKKT – Rok szkolny 2022/2023

Prowadzenie Szkolnego  Koło  Krajoznawczo–Turystycznego PTTK „Wędrowiec”.

XX Jubileuszowy Powiatowy Jesienny Rajd „Brązowego Liścia”  – meta  amfiteatr  w Jaworzu 08.10.2022r.

Sezon turystyczny rozpoczęty!

8 października członkowie SKKT-PTTK „Wędrowiec” rozpoczęli sezon turystyczny. Wzięli udział w XX Jubileuszowym Powiatowym Jesiennym Rajdzie „Brązowego Liścia”. Uczniowie, wraz z nauczycielami  p. Kingą Kowalską, p. Aleksandrą Jaślanek,  p. Barbarą Rojek oraz rodzicami p. Ewą Juraszek oraz p. Agnieszką Moszczyńską,   ze  Szczyrku Biłej przeszli szlakiem żółtym przez przeł. Karkoszczonka, a później szlakiem narciarskim przez Stołów do schroniska PTTK na Błatniej. Tam w otoczeniu pięknej, jesiennej przyrody był czas na posiłek i odpoczynek. Następnie szlakiem żółtym dotarli do Jaworza – na metę rajdu. Po prawie pięciogodzinnym marszu w  jaworzańskim amfiteatrze zjedli pyszny żurek. Chętni uczniowie wzięli udział w przygotowanych przez organizatorów konkurencjach sportowych i zręcznościowych oraz prezentacjach wokalnych. Jubileuszowa edycja rajdu była okazją do złożenia podziękowań dla opiekunów i przewodników za dotychczasowe lata pracy na rzecz rozwoju turystyki pieszej  oraz kształtowania kolejnych, młodych pasjonatów wędrówek po beskidzkich szlakach.  Wśród nich znalazła się także pani Barbara Rojek  wieloletni opiekun  SKKT-PTTK „Wędrowiec”.

Uczestnicy Rajdu zmęczeni, ale szczęśliwi wrócili do domu. Z niecierpliwością czekają na kolejną wyprawę.

„MIKOŁAJKI 2022 – Choinka dla zwierząt” przy Chacie na Groniu 3.12.2022

W sobotę 3 grudnia już po raz kolejny nasza szkoła była współorganizatorem Zimowego Zlotu Młodzieży  „Mikołajki 2022 – choinka dla zwierząt”. Przy Chacie na Groniu zebrało się  ok. 450 uczestników z 15 placówek oświatowych z Bielska-Białej i powiatu bielskiego – przedszkolaków, uczniów,  rodziców opiekunów oraz zaproszonych gości reprezentujących lokalne władze samorządowe. Pięknie udekorowaliśmy „choinkę” różnymi smakołykami dla zwierząt. Spotkaliśmy Mikołaja, który obdarował nas słodyczami i prezentami.

Dopisywała  nam nie tylko słoneczna pogoda, ale też wspaniałe humory.

XXIV  WIOSENNY RAJD GÓRSKI „ ZIELENIĄ SIĘ BUKI” 29.05.2023

29 kwietnia – jak co roku – wzięliśmy udział w rajdzie górskim „Zielenią się buki”. Autokarem  dotarliśmy na  Przełęcz Salmopolską, przeszliśmy  szlakiem czerwonym w kierunku Klimczoka przez Grabową – Kotarz – Hyrcę – Beskid  na  Przełęcz Karkoszczonka.  W schronisku odpoczęliśmy i nabraliśmy sił na dalsza drogę.  Zeszliśmy do Szczyrku  Biłej, a później  dotarliśmy na metę rajdu do „Amfiteatru w Szczyrku”.

Na mecie czekały na nas wspaniałe nagrody, smaczna kiełbaska, gorąca herbata i słodycze. Zwiedziliśmy  też Muzeum Narciarstwa.  Autokarem wróciliśmy do Mesznej.

XXI  PowiatowyRajd Górski Szczyrk 2023  – 17.06.2023

17 czerwca 2023r.  członkowie SKKT-PTTK „Wędrowiec” wzięli udział w XXI Powiatowym  Rajdzie  Górskim „Szczyrk 2023”.  Z Mesznej przeszliśmy żółtym szlakiem do „Chaty na Groniu”, później szlakiem czarnym dotarliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Królowej Polski w Szczyrku na Górce,  skąd zeszliśmy do Szczyrku. Tegoroczny rajd miał  swój finał w Amfiteatrze Skalite, gdzie zebrała się młodzież z całego powiatu bielskiego. Miłosz Juraszek reprezentował nas  w konkursie wiedzy turystycznej. Dziewczyny prezentowały swoje zdolności wokalne.  Wszyscy dobrze się bawili.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.