Świetlica szkolna

Świetlica szkolna

Jak ciekawie spędzamy czas…

      Początkiem marca wykonaliśmy gazetkę dotyczącą świąt, które obchodziliśmy w minionym miesiącu. Pierwszym z nich był „Dzień Kobiet”.  Z tej okazji przeprowadzona została pogadanka na temat roli kobiety w społeczeństwie. Dzieci miały okazję zapoznać się z historią obchodów święta kobiet oraz sylwetkami wyjątkowych kobiet. Chłopcy wykonali piękne laurki dla swoich koleżanek. Wszyscy chętnie włączyli się w wykonywanie prac plastycznych, które udekorowały gazetkę świetlicową.

Kolejnym świętem naszego „świetlicowego kalendarza” był „Dzień Mężczyzn”. W tym dniu również porozmawialiśmy o istocie tego święta oraz jego pochodzeniu. Tym razem to dziewczynki zaangażowały się w wykonanie laurek dla kolegów, które zaprezentowane zostały na gazetce tematycznej.

Z okazji „Dnia Matematyki”, który przypada na 12 marca urządziliśmy matematyczny quiz.  Wiele radości sprawiły dzieciom różne zagadki i łamigłówki. Powodzeniem cieszyła się gra planszowa „Matlantyda”. Rozgrywka w tej grze bazuje na dodawaniu i odejmowaniu, oraz w wersji zaawansowanej na tworzeniu działań z wykorzystaniem dzielenia i mnożenia.

20 marca obchodzony jest pierwszy dzień astronomicznej wiosny. Rozpoznawaliśmy typowe cechy wiosny oraz kształtowaliśmy umiejętność dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie. Wykonaliśmy także wiosenne prace plastyczne.

21 marca przypada „Dzień Motyla”. Z tej okazji nauczyliśmy się wykonywać motylki techniką origami, a także dowiedzieliśmy się różnych ciekawostek na temat tych stworzeń.

Co tydzień w piątki realizowaliśmy Dzień z bajką. W marcu dzieci oglądały bajkę pt. „Park Jurajski”.

Kolejnymi świętami w naszym świetlicowym kalendarzu miały być: „Dzień Niedźwiedzia Grizzly” i „Dzień Muffinka”. Niestety tych dwóch świąt nie udało nam się omówić na zajęciach świetlicowych, ponieważ 22 marca wprowadzono nauczanie zdalne. Dzieci otrzymywały materiały dotyczące powyższych świąt oraz Świąt Wielkanocnych drogą mailową.

Ponadto, oprócz opisanych powyżej działań, na zajęciach świetlicowych cyklicznie przeprowadzane były zajęcia przyrodnicze, matematyczne, czytelnicze oraz z języka angielskiego.




         Początkiem lutego wykonaliśmy gazetkę informacyjną na temat świąt, jakie obchodziliśmy w tym czasie. Jako pierwszy obchodziliśmy „Dzień Pizzy”, który przypada dnia 9. Poznaliśmy historię powstania pizzy. Porozmawialiśmy o naszych ulubionych smakach! Uczniowie wykonali prace plastyczne związane z tą tematyką. Kolorowymi pizzami przystroiliśmy tematyczną gazetkę.

 

11 lutego obchodziliśmy „Tłusty Czwartek”. Dzieci także wykazały się kreatywnością i pomysłowością w wykonaniu i ozdobieniu papierowych pączków, którymi również ozdobiliśmy świetlicową gazetkę.

14 lutego z okazji Walentynek, nauczyliśmy się wykonywać serduszka – origami. To zajęcie cieszyło się wielkim zaangażowaniem dzieci!

17 lutego wypada „Światowy Dzień Kota”. Dzieci rozmawiały o swoich zwierzątkach, a także chętnie włączyły się w wykonanie prac plastycznych. Przedstawione przez nie pupile ozdobiły salę świetlicową. Doskonaliliśmy również zdolności manualne poprzez wykonanie przestrzennych, papierowych modeli kotów.

Z okazji „Dnia Dinozaura”, który obchodzony jest 26 lutego, w wyobraźni wróciliśmy do prehistorii Ziemi. Poznaliśmy teorie na temat wyginięcia tych stworzeń, obejrzeliśmy bajkę pt. „Park Jurajski” i wykonaliśmy prace plastyczne. Na koniec, wspólnie z klocków stworzyliśmy model dinozaura.

         Oprócz celebrowania świąt wypadających w danym miesiącu, spędzaliśmy czas na ulubionych zabawach. Były to: budowle z klocków, teatrzykowe zabawy, komputerowe zagadki, rebusy, stolikowe gry logiczne, zręcznościowe i edukacyjne. Wielką radość sprawiło nam zespołowe kolorowanie kolorowanki XXL „Zamki i rycerze” oraz zabawy w kole. Pod koniec lutego pogoda niemalże wiosenna, sprzyjała nam, aby spędzić czas na świeżym powietrzu – na pobliskim placu zabaw.



(przygotowała: Anna Rajba-Michalik – ZSP Meszna – luty 2021)

Back To Top
Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status