Realizacja Programu Zdrowi z Natury – styczeń gr III

Początek stycznia upłynął nam na rozważaniach dotyczących mijającego czasu. Uczyliśmy się nazw miesięcy, przypomnieliśmy sobie pory roku. Wyjaśniliśmy, dlaczego mamy dni i noce oraz, kiedy mija rok. Odczytywaliśmy również godziny na zegarze.

Drugi tydzień stycznia poświęcony był temu,  „Co robią zwierzęta zimą”. Dzieci utrwaliły sobie nazwy rodzimych zwierząt leśnych i uczyły się rozpoznawać ich tropy. Poznały również ptaszki, przylatujące zimą do karmnika. Założyliśmy karmnik na parapecie naszego okna oraz zorganizowaliśmy stołówkę dla ptaków bogatą w różnorodne, wykonane na warsztatach ekologicznych zawieszki  oraz owoce i orzechy.

Zgromadzone jesienią skarby lasu takie jak kasztany i żołędzie stały się pokarmem dla zwierząt leśnych we współpracy z myśliwymi z koła  łowieckiego „Klimczok” dbającymi o ich pożywienie w naszej okolicy.

 

 

 

Mroźna pogoda sprzyjała także zimowym eksperymentom i zabawom na śniegu.

 

 

A jeżeli śnieg, to wspomnieliśmy także o zwierzętach, dla których jest to naturalne  środowisko przez większość życia, czyli o zwierzętach polarnych.

 

 

 

Ostatni tydzień stycznia był kluczowy dla całego Programu pod kątem ekologii. Dzieci zostały zapoznane z ideą less waste, która, jak się okazało, nie jest im wcale obca, gdyż od początku roku szkolnego, brały udział w rożnych działaniach proekologicznych. Idea ta ma na celu zmniejszenie ilości śmieci na świecie na rożne sposoby (odmawiaj, ograniczaj, użyj ponownie, przetwarzaj, naprawiaj, kompostuj) .

Podczas realizacji tematu „Less waste czyli mniej śmieci”, dzieci zostały zapoznane  ze zjawiskiem degradacji środowiska naturalnego w wyniku nadmiernej ilości śmieci, przypomniały sobie o zasadach segregacji śmieci, poznały proces recyklingu rożnych tworzyw oraz produkty powstałe z odpadów.

W sali został zorganizowany kącik ekologiczny, do którego trafiły produkty wielokrotnego użytku, znacznie ograniczające produkcję odpadów oraz takie, które łatwo zutylizować poprzez kompostowanie. Na gazetce, natomiast, zawisły zdjęcia inspirujące do przetwarzania rzeczy niepotrzebnych w coś użytecznego i atrakcyjnego -upcycling.

Na warsztatach ekologicznych dzieci poddały recyklingowi stare woskowe kredki, tworząc z nich takie kredki, które nie mają sobie równych w naszej sali.

Nawet zajęcia matematyczne pozwoliły nam poruszyć bardzo  poważny problem, jakim są śmieci w morzach i oceanach stanowiące poważne zagrożenie dla zwierząt.

Podczas naszych twórczych aktywności również staraliśmy się podążać za ideą less waste wykorzystując rożnego rodzaju odpady. Powstały w ten sposób ciekawe prace plastyczne a nawet instrumenty muzyczne.

Dzieci uczyły się też przyszywać guziki, aby umieć naprawić, zamiast wyrzucać.

Nie mogło również zabraknąć atrakcyjnych książkowych pozycji dla dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top
Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status