Realizacja programu „Zdrowi z natury” – luty gr. III

W harmonogramie programu luty był miesiącem najmniej bogatym w treści i działania edukacyjne gdyż podczas planowania zostały uwzględnione ferie zimowe. Rzeczywistość jednak okazała się inna. Grupa III nie próżnowała w tym miesiącu. Rozpoczęliśmy balem karnawałowym, na którym kilka osób wystąpiło w strojach recyklingowych.

Nasza ekipa recyklingowa.

W lutym sfinalizowany został nasz projekt książki kucharskiej „Nasze przepisy na zdrowe słodycze”. W przygotowaniu książki brało udział 12 dzieci ze swoimi mamami. Więcej na temat książki kucharskiej tutaj.

 

 

Ostatni tydzień lutego był poświęcony tematyce związanej z kampanią edukacyjno-informacyjną „MOGĘ! Zatrzymać SMOG – Przedszkolaku złap oddech”. Dzieci odświeżyły sobie wiedzę na temat powietrza – jego roli dla człowieka i przyrody. Zwróciliśmy uwagę na dwutlenek węgla zawarty w powietrzu a także inne gazy cieplarniane, których nadprodukcja przyczynia się do nadmiernego efektu cieplarnianego, a co za tym idzie katastrofalnych w skutkach zmian klimatycznych. Poruszony został także temat smogu i jego destrukcyjnego wpływu na nasze zdrowie. Dzieci w ciągu tego tygodnia uczestniczyły w licznych eksperymentach naukowych pozwalających zobrazować powyższe zjawiska. Bardzo zaskoczył nas fakt, że pomimo dobrej jakości powietrza na wskaźniku oraz tablicy z piktogramami, filtr w postaci chusteczki higienicznej wystawionej za okno na końcu rury zasysającego powietrze odkurzacza na 20 minut na najniższych obrotach był widocznie brudny. Uzmysłowiło nam to jakim powietrzem oddychamy i zarazem obudziło refleksję i poddało pomysł na kolejny eksperyment – jak w takim razie wyglądałby filtr przy złej jakości powietrza, z jaką już w tym roku się spotkaliśmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top
Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status