Hasłem przewodnim dla naszej innowacji w styczniu było słowo „Kultura”. Zastanawialiśmy się czym są dobre maniery i po czym można rozpoznać czy ktoś jest dobrze wychowany. W rozwiązaniu tego problemu pomogła nam lektura książki G. Kasdepke „Co to jest savoir-vivre”. Dzięki opisanym w niej zabawnym przygodom Kuby i Buby dowiedzieliśmy się, że dobre wychowanie to po prostu serdeczność, uprzejmość i życzliwość dla innych. Na podstawie zdobytych informacji, ale i własnych obserwacji, ustaliliśmy co to znaczy zachowywać się kulturalnie – np. pamiętać o pozdrowieniach, stosować zwroty grzecznościowe, czy też prawidłowo zachowywać się przy stole. Za bardzo ważną uznaliśmy zasadę „Ustępuję miejsca osobom starszym”, postanowiliśmy więc poćwiczyć jej stosowanie w czasie zabawy „W autobusie”.
W minionym miesiącu zastanawialiśmy się także, czy komunikacja jest możliwa bez użycia mowy. W związku z tym zorganizowaliśmy kalambury – „Magiczne słowa i gesty” w czasie których dzieci za pomocą gestów musiały przedstawić konkretne czynności. Zadanie to nie było łatwe, ale przysporzyło wszystkim wiele radości…
W styczniu rozmawialiśmy także o pięknie. Na podstawie bajki „Kaczka, co przebrała miarę” – zastanawialiśmy się czy piękno to tylko wygląd zewnętrzny, czy piękno jednak kryje się gdzieś indziej w nas, ludziach? Wykonaliśmy także zbiorową pracę plastyczną „Piękno przyrody” do muzyki klasycznej A.Vivaldiego „Zima”. Kontynuowaliśmy również akcję „Dobranocki z dawnych lat”. Tym razem poznaliśmy Misia Uszatka i jego przyjaciół. Słuchaliśmy ich przygód opisanych w książce, a także oglądaliśmy je na ekranie. Postać sympatycznego, bardzo kulturalnego misia bardzo nam przypadła do gustu, więc chętnie kolorowaliśmy jego podobiznę, a dzieci z grupy III wykorzystały ją w czasie zabawy „Razem możemy wszystko” klockami Lego Education.
Więcej zdjęć z realizacji innowacji znajdą Państwo klikając w poniższy link:
https://drive.google.com/drive/folders/1USV62QNE256O6sdZc833R4uae2Y9K9r8?usp=sharing