SAMOBIEŻNE POJAZDY
WIATRAK W RUCHU
Obecnie uczniowie klasy trzeciej na zajęciach z programowania realizują tematykę z wykorzystaniem klocków Lego WeDo 2.0. Poniżej relacja z ostatnich zajęć. Uczniowie pracując w grupach budowali wiatrak wg. podanej instrukcji wzbogacając go o inne elementy. Efektem końcowym było wprowadzenie zbudowanego wiatraka w ruch za pomocą aplikacji.
Prowadząca zajęcia – Beata Jakubiec
ROBOT SYMETRIA
Po etapie prezentacji animacji w programie Scratch Junior uczniowie klasy III realizowali na zajęciach z programowania tematykę symetrii. To ostatnie zajęcia w oparciu o Klocki Lego Education Bricq na których dzieci budowały Robota wg. podanej instrukcji. Zajęcia miały na celu zobrazowanie symetrii w odniesieniu do przedmiotu, obrazu składającego się z dwóch części, z których każda jest lustrzanym odbiciem drugiej.
Na kolejnych zajęciach będziemy przechodzić w świat robotyki w oparciu o Klocki Lego WeDo 2.0.
Prowadząca zajęcia – Beata Jakubiec
PROGRAMOWANIE
Podczas kolejnych zajęć programowania uczniowie klasy III realizowali tematykę z wykorzystaniem tabletów. Tworzyli projekty animacyjne w aplikacji Scratch Junior. Każda z dwuosobowych grup miała również okazję zaprezentowania swojego gotowego projektu swoim kolegom i koleżankom w klasie.
Prowadząca zajęcia – Beata Jakubiec
PROGRAMOWANIE
Adresatami zajęć są uczniowie klasy IIIa. Czas realizacji obejmuje rok szkolny 2022/2023.
Niniejsze zajęcia mają na celu:
- Kształtowanie umiejętności przedmiotowych uczniów w zakresie podstaw programowania.
- Rozwijanie umiejętności związanych z metodologią naukową i inżynieryjną.
- Zapewnienie uczniom możliwości rozwijania pomysłów i poszerzania wiedzy ułatwiającej zrozumienie otaczającego świata.
Motywem podjęcia działalności zajęć z programowania jest potrzeba dostosowania kształcenia do zmian wynikających z postępu naukowo-technicznego. Jest odpowiedzią na ogólnopolską pilotażową akcję wdrażania programowania w edukacji formalnej w szkołach publicznych, a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla klasy I-III szkoły podstawowej. Zajęcia są także odpowiedzią na duże zainteresowanie uczniów tematyką programowania.
Zajęcia mają na celu rozbudzanie zainteresowania uczniów światem nauki i techniki poprzez kształtowanie umiejętności przedmiotowych w zakresie programowania oraz robotyki.
Podczas zajęć wykorzystujemy nowoczesne narzędzia edukacyjne, takie jak: mata edukacyjna, kafelki, kolorowe kubeczki oraz w dalszym etapie klocki Lego Education WeDo 2.0. wraz z tabletami. Zastosowanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych sprzyjać będzie rozwijaniu kreatywności i odwagi w podejmowaniu twórczych rozwiązań.
Prowadząca zajęcia – Beata Jakubiec