Przeżycie kwarantanny
jest jak przebiegnięcie maratonu lub zdobycie Mount Everest
Dokonajmy tego razem!
Drodzy Rodzice i Uczniowie,
Okres kwarantanny jest szczególnym czasem dla nas wszystkich. Trzeba przeorganizować całe dotychczasowe życie;
– nauczyć się uczyć i pracować w domu (jednocześnie),
– być razem 24 godziny na dobę,
– zagospodarować czas wolny przy ograniczonych możliwościach,
– zlikwidować „wetyl bezpieczeństwa” w postaci wyjścia z domu…
Codzienność przynosi nowe sytuacje i emocje często trudne do zrozumienia i zaakceptowania.
Ze swej strony służę pomocą i wsparciem codziennie w godzinach 15-16 (wtedy reaguję natychmiast)
Zapraszam do kontaktu poprzez adres mail nawiesniak.marzena@meszna.edu.pl
bądź jak dotychczas za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
Oczywiście możecie Państwo pisać w każdym innym momencie – odpowiem najszybciej jak się da.
– Pedagog Marzena Nawieśniak
Psychologowie dla społeczeństwa
W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną w Polsce została uruchomiona bezpłatna, profesjonalna pomoc psychologiczna, polegająca na wideorozmowie lub rozmowie telefonicznej. Osoby, z którymi można się skontaktować, to profesjonaliści w zakresie udzielania tego typu pomocy i są to: interwenci kryzysowi, psychologowie, psychoterapeuci i psychotraumatolodzy.
Wsparcie jest ograniczone do maksymalnie 3 sesji nie dłuższych niż 50 minut, które odbędą się do końca marca 2020 r.
Więcej szczegółów i dane kontaktowe znajdą Państwo na stronie:
Bezpłatne wsparcie psychologiczne
Bezpłatne wsparcie psychologiczne do końca marca 2020r.(może dłużej) oferuje także Instytut Systemowej Pracy z Rodziną „POZA SCHEMATEM”
Placówka oferuje bezpłatne konsultacje i porady on-line (skype, messenger) i telefoniczne dla osób, które doświadczają przeciążenia psychicznego i potrzebują wsparcia w kryzysie.
Celem umówienia terminu prosimy o kontakt mailowy:
instytutpozaschematem@gmail.com
http://www.poza-schematem.com.pl
Dominika Borowska-Stasica: 509345153
Bieżącą pomoc psychologiczną oferują także:
Podbeskidzki Ośrodek Interwencji Kryzysowej (pomoc całodobowa, bezpłatna)
www.poik.bielsko.pl
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
http://poradnia.bielsko.pl
Śląski Ośrodek Fundacji Praesterno
https://bielsko-biala.praesterno.pl
Pozdrawiam i życzę spokoju w tych niespokojnych czasach.

Kliknij tutaj
Dzieci uczą się tego, czego doświadczają:
- zachęcane – uczą się wiary w siebie,
- otaczane miłością, wyrozumiałością- uczą się cierpliwości,
- chwalone — wdzięczności,
- akceptowane – uczą się miłości, lubienia siebie,
- uznane – uczą się mieć cel.
Kluczem do sukcesu jest miłość i akceptacja!!! Najważniejszą sprawą w zakresie motywowania dzieci do nauki jest ich akceptacja przez rodziców, bez względu na to, co dziecko robi czy jak się zachowuje. Dziecko, które wyrasta w atmosferze akceptacji, poczuciu, że jest kochane i szanowane, łatwiej przyjmie nasz punkt widzenia. Dziecko, który nabierze wiary i pewności siebie, łatwiej pokona problemy i chętniej będzie stawiało czoła przeciwnościom.
- Rodzicu, motywuj swoje dziecko do nauki:
podkreślaj znaczenie nauki w życiu człowieka,
doceniaj pracę i samodzielność,
dostrzegaj osiągnięcia dziecka,
pomagaj, ale nie wyręczaj,
nie stawiaj wymagań wobec dziecka ponad jego możliwości,
pokazuj praktyczne zastosowania informacji zdobytych w szkole,
wzbudzaj w dziecku zainteresowania wieloma dziedzinami życia,
stwórz warunki do poszerzenia wiedzy i doświadczeń dziecka,
pomagaj w rozwinięciu umiejętności potrzebnych w nauce (czytanie, zapamiętywanie, notowanie, koncentracja uwagi i inne),
wspieraj!
https://miastodzieci.pl/czytelnia/jak-zachecic-dziecko-do-nauki-kilka-porad-dla-rodzicow
https://www.akademia-umyslu.pl/blog-core/10-krokow-jak-motywowac-dziecko
W mobilizacji dziecka do pracy przydatna są:
Dobra organizacja czasu nauki. Bardzo ważny jest stabilny harmonogram. Najlepiej, aby uczyło się o stałej porze (najlepiej rano), w miejscu, gdzie jest cicho i spokojnie, gdzie dziecko może się skoncentrować i nic go nie rozprasza.
Systematyczność – podpowiedzmy dziecku, co może zrobić, aby wykorzystać czas przeznaczany na naukę w sposób jak najbardziej efektywny. W systematycznej nauce znaczącą rolę odgrywają również rodzice. Są dla dziecka przykładem i wsparciem, ale powinni je też systematycznie kontrolować.
Pozytywna ocena rezultatów pracy. Każdy lubi, gdy jego starania są doceniane. Pamiętajmy więc, aby zauważać nawet niewielkie osiągnięcia dziecka i aby chwalić je nawet za drobne postępy. Pochwała za odrobione lekcje skutecznie dodaje dziecku skrzydeł.
W co się bawić z dzieckiem – sposoby na nudę
przypomnijcie sobie jak kreatywni byliśmy kiedy nie było komputerów, konsol itp.
Czas „odgrzebać” radosne wspomnienia zorganizować w Waszym domu „zabawowo”.
Oto niektóre propozycje, inne – to Wasza inwencja:– statki, państwa – miasta,- kalambury, jaka to melodia,- skojarzenia, 20 pytań, łańcuch słów- TopModel – rodzinna sesja zdjęciowa (potem wspólnie przejrzyjcie waszą „twórczość” na ekranie telewizora,- zawody – wyzwania (zjadanie jabłek wiszących na sznurku, łowienie jabłek, zgadywanki dotykowe, wygibasy…)
-
-
- https://www.edziecko.pl/ciaza_i_porod/7,79309,21300118,dzieci-traktuja-ja-jak-zywy-plac-zabaw-ta-mama-razem-ze-swoimi.html
- https://parenting.pl/z-dzieckiem-w-domu-12-pomyslow-na-zabawy-bez-telewizora
- https://zapytaj.onet.pl/Category/026,002/2,9319300,Jakie_zabawy_dla_13_latek.html
- https://zapytaj.onet.pl/Category/026,002/2,9319300,Jakie_zabawy_dla_13_latek.html
-
