Marzec i kwiecień to miesiące obfitujące w liczne święta i uroczystości. W nawiązaniu do nich tworzyliśmy kolorowe kompozycje na macie takie jak- tulipany na Dzień Kobiet, hiacynty na powitanie wiosny, kurczaczki na Wielkanoc- tym samym coraz sprawniej posługując się współrzędnymi pól. Poznaliśmy sposób kodowania muzyki kolorami- stworzyliśmy orkiestrę grając na „bum-bum rurkach”. Do kodowania wykorzystaliśmy także nasz kolorowy dywan, w którym każe pole otrzymało swój „adres”. Rozwiązywaliśmy zagadki na temat zwiastunów wiosny, których nazwy zostały starannie zakodowane przy użyciu liter i cyfr, obserwowaliśmy poruszanie się marcowego słońca na macie doskonaląc kierunkową orientację w przestrzeni.
W kwietniu „wyruszyliśmy nad Morze Śródziemne” poznając zasady Programowania z Krabem- bohaterem podłogowego zestawu do kodowania. Pomagaliśmy Krabowi znaleźć na macie bezpieczną drogę do muszli- uczyliśmy się planowania, przewidywania, poznaliśmy funkcję warunku. Zabawy te będziemy kontynuować w kolejnych miesiącach.
Zdjęcia z zajęć dostępne na https://drive.google.com/drive/folders/1DkIBGfDVw0sNv4hcA9WzroEx7eCuyVkf?usp=sharing