Innowacja LEGO grudzień

W grudniu 2021 w gr II klocki LEGO-duplo zostały wykorzystane na zajęciach z całą grupą przy okazji tematów kompleksowych „Jak wyglądał świat przed milionami lat” oraz „Święta tuż, tuż..”. Na początku miesiąca dzieci podzielone na 3 lub 4 osobowe zespoły konstruowały dinozaury inspirując się ilustracjami prehistorycznych gadów, natomiast w okresie przedświątecznym, poznając tradycję ubierania choinek na świecie, budowały choinki. Zarówno jedne jak i drugie zajęcia były okazją do doskonalenia umiejętności współpracy podczas planowania i tworzenia budowli, kształtowały wyobraźnię przestrzenną, analizę wzrokową. Dzieci podczas pracy w sposób spontaniczny porozumiewały się ze sobą, dzieliły klockami, wspólnie dążyły do określonego celu. Na zajęciach związanych z choinkami wykorzystano po raz kolejny także klocki „LEGO -litery”, z których przedszkolaki układały imiona dla figurek lego, tym samym rozwijając umiejętność rozpoznawania liter i czytania.

 

Więcej zdjęć z zajęć dostępnych po linkiem

https://drive.google.com/drive/folders/1vJJp0vqWxO8_pI5ynSHaywUH6yz6BVF2?usp=sharing

 

W grupie III już od początku grudnia przygotowywaliśmy się do projektu, którego celem było nagranie krótkiej animacji poklatkowej o tematyce bożonarodzeniowej. Dzieciaki podzielone na dwa zespoły- chłopaki i dziewczyny – budowały szopkę według swojej wizji. Potem wspólnie całą grupą dyskutowaliśmy, jakie elementy nam się najbardziej podobają w obu szopkach, tak, aby stworzyć jedną do nagrania. Ostatecznie stwierdziliśmy, że jednak zdecydujemy się na zupełnie prostą szopkę, tak aby zmieściła nam się obok niej cała historia. Następnie wybieraliśmy postacie do szopki oglądając różnego rodzaju ilustracje, grafiki i kartki pocztowe. Musieliśmy trochę pozmieniać nasze przedszkolne figurki, aby pasowały do naszej historii. Ostatnim elementem projektu było  zmontowanie filmiku, do obejrzenia którego zapraszamy pod linkiem:

https://drive.google.com/drive/folders/1YCFsQvUW5oW-aL1qHwc-UJ16ziU9Cbo7?usp=sharing

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top
Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status