Innowacja LEGO Education – listopad

W przeddzień Święta Niepodległości w gr II 5 i 6 latków odbyły się zajęcia „Mój dom to Polska”, których głównym celem było zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi oraz kształtowanie u przedszkolaków poczucia tożsamości narodowej. Istotą zajęć było także „globalne czytanie”, dlatego tym razem dzieci miały do dyspozycji „Lego-litery”. Zestaw ten zawiera kolorowe klocki, na których zamieszczono duże litery alfabetu. Inspiracją do pracy z klockami był wiersz Cz. Janczarskiego „Barwy ojczyste” oraz ilustracje kojarzące się z naszymi symbolami narodowymi: godłem, flagą, hymnem, a także związane z Polską- jej mapa oraz fotografie stolicy – Warszawy. Zanim każda z ilustracji na tablicy została zaopatrzona podpisem z dużych drukowanych liter, wspólnie dzieliliśmy słowa na głoski. Następnie dzieci podzielone na zespoły otrzymały wybrany, kojarzący się z Polską obrazek umocowany na stojaku z klocków lego, z miejscem do ułożenia podpisu. W formie zabawowej dzieci z wylosowanych przypadkowo klocków z literami odtwarzały podpis pod swoim obrazkiem, zapamiętując zapis graficzny słowa kojarzącego się z Polską. Wymagało to współpracy w grupie podczas dokładnego analizowania wzrokowego napisów na tablicy, oceny przydatności wylosowanej litery i poprawnego układania wyrazu. Towarzyszyła temu także „szczypta” rywalizacji między zespołami. Na koniec wszyscy z dumą zaprezentowali efekty swojej pracy pod tematyczną dekoracją.

Grupa III wykonywała z klocków mapę Polski. Dzieci zostały podzielone na 4 drużyny i każda z drużyn budowała charakterystyczną budowlę wybranych miast – Bielska-Białej,, Krakowa Warszawy i Gdańska. Następnie z zestawem Coding Express zaprogramowaliśmy pociąg, tak aby móc nim podróżować nad morze i z powrotem.

Link do pozostałych zdjęć z grupy III

https://drive.google.com/drive/folders/1T5IFUEkAA5CbV2uNnjcW8g6BH5Zd0aAy?usp=sharing

Back To Top
Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status