Gimnastyka korekcyjna

Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej odbywają się wg ustalonego miesięcznego harmonogramu – 1x w tygodniu. W zajęciach biorą udział dwie grupy 4 –osobowe dzieci sześcioletnich. Zajęcia prowadzi instruktor gimnastyki korekcyjnej pani Beata Jakubiec.

Dzieci poprzez udział w zajęciach realizują ćwiczenia które; kształtują odruch prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych, wpływają na poszczególne grupy mięśniowe w celu likwidacji dystonii mięśniowej, wyrabiają zdolności do długotrwałego utrzymywania skorygowanej postawy, sprzyjają odciążeniu kręgosłupa od ucisku osiowego poprzez leżenie, pełzanie, ślizgi na czworakach, podnoszą ogólną sprawność i wydolność organizmu, utrzymują prawidłową ruchomość kręgosłupa oraz wzmacniają grupy mięśniowe, które w głównej mierze decydują o prawidłowej postawie i wydolności stóp. Podczas zajęć pracują zespołowo i indywidualnie. W części wstępnej dzieci realizują podane ćwiczenia w formie gier i zabaw zespołowych z wykorzystaniem atrakcyjnych pomocy dydaktycznych . Zabawy są różnorodne, często zmieniane i uatrakcyjniane o nowe elementy. W części głównej zajęć realizują ćwiczenia specjalistyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb.

Główne cele gimnastyki korekcyjnej z włączeniem gier i zabaw ruchowych to;

1.Kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała.

2.Korygowanie zaburzeń statyki ciała i przeciwdziałanie ich pogłębianiu się i utrwalaniu.

3.Uświadomienie dziecku istnienia wady i wynikających stąd zagrożeń.

4.Wykształcenia świadomości odczuwania własnego ciała, czyli znalezienie równowagi między podświadomością a napięciem mięśniowym.

5.Wygaszenie istniejącego nawyku i wytworzenia nawyku prawidłowego.

6.Wyrobienie zdolności do długotrwałego utrzymywania skorygowanej postawy wyrobienie wytrzymałości posturalnej.

7.Utrwalenie nawyku prawidłowej postawy w warunkach zbliżonych do życia codziennego ze zwróceniem uwagi na równomierne obciążenie stóp.

8.Eliminowanie zaburzeń w rozwoju motoryczności, podniesienie ogólnej sprawności i wydolności organizmu dziecka poprzez: ćwiczenia kształtujące, oddechowe i wytrzymałościowe, zabawy i gry ruchowe z elementami ćwiczeń korekcyjnych dla danej wady.

9.Uaktywnienie układów: narządów ruchu, krążeniowego i oddechowego.

10.Zwiększenie zakresu ruchu w stawach, wydłużanie, skracanie lub wzmacnianie odpowiednich grup mięśniowych.

Back To Top